Moeilijke eters in huis? Gezonde brunchtips

Moeilijke eters in huis? Maak dan eens samen met de kinderen een gezonde brunch klaar. Nodig hun beste vriendjes uit en laat ze iets lekkers maken in de keuken met gezonde ingrediënten. Kobe en Frauke vinden het geweldig om taakjes uit te voeren als fruit en groenten wassen, fruitsla maken, ingrediënten bij elkaar maken tot eten versieren.

Benieuwd wat wij deze ochtend klaarmaakten voor onze overheerlijke brunch?

Rijstwafels met yoghurt en vers fruit
Wat nodig?
Rijstwafels
Natuuryoghurt
Honey rings
Fruit zoals aardbeien, kiwi, frambozen, blauwe besjes, appels…

Laat je kinderen de rijstwafels versieren door ze te besmeren met een laagje yoghurt en ze dan löss te laten gaan met fruitjes. Ze toverden in no time heerlijke rijstkoeken met lachende gezichtjes op tafel. Heerlijk om te zien!

En ons Milleke? Die is nog wat te jong, maar we lieten hem wel meeproeven van de fruitjes en yoghurt.

Voor de mama’s en de papa’s maakten we heerlijke yoghurtglaasjes met granola, yoghurt en vers fruit. Mmmmmm!

En voor de rest vulden we onze gezonde brunchtafel met gezonde ingrediënten zoals fruitsla, granola, verse rauwkost, gezonde broodjes en verse fruitsap.

Er moeten trouwens niet altijd koffiekoeken op tafel staan om een geslaagde brunch te hebben, nietwaar?
Gezonde bananenkokospannenkoekjes zijn ook een leuk idee!

Genieten jullie even mee na van onze brunch?

Deze post kwam er in samenwerking van Danone waar ik samen met een aantal andere bloggers deelneem aan de Danone Blogger Challenge waarin we vier weken lang ons best doen om extra gezond te eten en te herontdekken wat goed is!

Volg ons ook via Instagram voor extra gezonde tips.

Hoe ik tegenover samenwerkingen sta, lezen jullie hier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.