Kinderkost: fruitmandala

IMG_5443Ervoor zorgen dat je kindjes genoeg vitamientjes binnenkrijgen, is waarschijnlijk niet alleen mijn zorg maar eentje van vele mama’s.  Al eens gedacht aan een vrolijke zelfgemaakte fruitmandala? Supersimpel in 10 minuten klaar en bovendien kunnen je kleine schattigaards helpen, dan vinden ze het daarna eens zo leuk om het zelf op te eten en je houdt ze weer bezig voor even :-):

Wat nodig?
10 aardbeien
1 banaan
1 kiwi
blauwe besjes
aalbesjes
1 stuk watermeloen

Zo ga je te werk
Snij al het fruit in stukjes, neem een groot rond bord en begin in het midden met een mooi hartje van watermeloen. Dit kan je gemakkelijk maken met een hartjesvorm om koekjes te maken bijvoorbeeld. Daarna laat je je kinderen een mandala eromheen maken met telkens een andere fruitsoort. Klaar is je vrolijke fruitmandala!

Inspiratie voor onze fruitmandala vond ik in Veggie Kidz, een heerlijk boek om snel, simpel en gezond te koken voor je kinderen met ontbijt-, lunch-, soep-, diner-en desserttips.
IMG_5435IMG_5439IMG_5440IMG_5451IMG_5457

3 thoughts on “Kinderkost: fruitmandala

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.