Daguitstappen EROPUIT

Een weekendje Brugge met mijn meter

Of ze zin had in een weekendje Brugge met haar meter? Reken maar van yes! Ze schreef er zelfs een blogpost over met leuke tips om het zelf ook eens te doen:

FRAUKE : “Voor mijn zevende verjaardag vroeg mutti (de mama van mama) wat ik graag wou en ik zei ‘een hotelletje’. Vorige week donderdag zijn we dus voor twee dagjes naar Brugge geweest. We dat zijn mutti, haar vriend (en ook de mijne) Bob en ik dus.

Het begon slecht, eerst wegenwerken en dan een ongeval ergens onderweg waardoor we moesten omrijden. We zijn meer dan twee uren onderweg geweest! Gelukkig hebben we onderweg ‘ik zie wat jij niet ziet’ gespeeld en dus viel het nog wel mee.

Eerst zijn we naar een kasteel geweest. In Loppem. Mooi kasteel maar het beste was de doolhof. Ik was de gids. Hihi. We hebben er heeeel lang rondgelopen maar gelukkig zijn we er eruit geraakt voor de doolhof sloot. Het was super moeilijk. Dan zijn we naar Brugge gereden. Bob ging parkeren in ’t Zand. Ik dacht eerst dat het echt zand was en dat is slecht voor de auto maar het was een ondergrondse parking. We stonden op min drie en dat had als teken een konijn. Ik moest dat goed onthouden om de auto later terug te vinden. Dan te voet naar het hotel. Gelukkig was het niet ver want ik was een beetje moe van al dat stappen.

Mutti had een kamer voor drie gereserveerd en ik moest in de kast slapen. Dat is maar om te lachen hoor want het was een opklapbed dat in een kast verborgen zat. We konden er niet lang blijven want mutti had een heel programma gemaakt van wat we allemaal moesten zien en doen. Mutti is stadsgids in Mechelen en ook in de Plantentuin in Meise en in Trainworld waar allemaal oude treinen staan. Ze kent er dus wat van. Maar eerst gingen we eten. Ik mocht kiezen en koos voor pizza. Het was wel een grote pizza en ik wou een stuk voor mijn broertjes meenemen maar mutti zei dat het niet goed zou blijven omdat we geen koelkast hadden dus heb ik het maar laten liggen. Dan zijn we  nog door de stad gaan wandelen. En mutti maar uitleggen van keizers en zo. Te veel om te onthouden. Onderweg hebben we nog een ijsje gegeten op de grote markt bij een mevrouw die zei dat zij het beste ijs van Brugge hadden. De ijsbeer Crèmerie.

Dan terug naar ons hotelletje: The Golden Tree hotel of zoiets. Mutti en Bob gingen nog wat lezen, internet en zo dus mocht ik nog wat buiten spelen. De kamer was beneden aan de binnenkoer waar een hinkelpark was. Dat was handig en ik mocht alleen buiten. Leuk. Mutti vond de knoppen van het licht te ingewikkeld dus heb ik haar geholpen. Ik had gezien hoe dat allemaal werkte. Slaap wel.

De volgende morgen (we zijn laat opgestaan het was al na achten) eerst douchen dan gaan ontbijten. Buffet! Lekker. Ik heb ei met boontjes gegeten. Dat zijn gewone witte bonen in een tomatensaus. Volgens mutti eten ze dat zo in Engeland. Dan pakken (dat heeft Bob gedaan) en weg waren we. Ik heb al verteld dat mutti gids is dus die had een heel programma gemaakt voor die dag. Eerst wilden we de toren, de Belforttoren, beklimmen maar daar stonden zoveel mensen aan te schuiven dat we te veel tijd zouden verloren hebben dus hebben we dat maar niet gedaan. Mutti heeft wel beloofd dat later nog eens te komen doen. Dan zijn we met een bootje gaan varen op het water, de Reien heet dat daar. Weer aanschuiven maar gelukkig niet zo lang. Dat was wel plezant zo op het water. Veel oude gebouwen gezien en de zwanen op het Minnewater. Mooi.

Na nog wat wandelen hebben we het Gruuthuis of zoiets bezocht. Weer een museum. Met beelden en schilderijen en zo. Op het einde was er een filmpje over de geschiedenis van Brugge. Dat was wel interessant. Van al dat wandelen hadden we honger gekregen dus zijn we iets gaan eten op een terras. Kaaskroketjes! Jammie. Mutti en Bob aten kip met frietjes dus daar heb ik nog wat van meegekregen. Dan weer wandelen. Langs het Begijnhof waar alleen vrouwen mochten wonen. Dat zal wel saai geweest zijn. Brugge is een heel mooie stad en het weer was goed dus hadden we een leuke tijd samen. Helaas moesten we terug naar huis. Bob wou niet te laat vertrekken om niet in de file te staan maar eerst zijn we nog een cadeautje gaan kopen voor mijn broertjes die er niet bij konden zijn. Snoepgoed natuurlijk. Hopelijk vindt mama dat goed. Het was wel leuk om eens alleen met mutti op stap te gaan maar ik miste mijn broertjes. Allez een beetje toch.

De terugreis verliep zonder al te veel files. Bob had het wel druk met rijden maar mutti en ik speelden weer ‘ik zie wat jij niet ziet’ maar nu met dieren. Zo duurde de rit toch niet te lang. Terug thuis was ik blij mijn papa en mama maar vooral mijn broertjes terug te zien. Het was wel heel leuk geweest. Dank u, mutti en Bob. Ik vond het heel leuk!”

Met dank aan opa Bob voor het helpen schrijven van deze blogpost.

You Might Also Like...

4 Comments

Bob
    augustus 30, 2019 at 7:46 am

Geweldig! Het was ook voor mutti en Bob een leuke ervaring met deze lieve en pientere meid.

Griet
    augustus 30, 2019 at 8:23 am

Geweldig mooi verhaal! Zalig! ?

Veerle
    augustus 30, 2019 at 8:45 am

Geweldig avontuur & wees maar zeker dat het ook een beetje een ? voor mutti & BoB was met die Lobke-doorslag-spring-in’t-veld!

Groengenot
    september 1, 2019 at 11:12 am

Die kleine meid werd verwend. Zálig!